Názvy produktů mají velkou sílu. Mohou pomoci váš výrobek najít, ale mají i přesně opačnou sílu. Špatný název produktu se může postarat o to, že váš výrobek nikdo nenajde.

Jednou z největších chyb prodejců handmade výrobků je neznalost správného pojmenování vlastních produktů. Název často obsahuje velmi kreativní popis, ačkoliv sám o sobě název neříká vůbec nic o povaze produktu. Tím svůj produkt velmi snadno vyloučíte ze zobrazení na relevantní dotaz. Stejně tak svůj produkt z inzerce vyloučíte, pokud bude název obsahovat například slovo sleva nebo bude v KAPITÁLKÁCH.

Možná si řeknete, že uvádět povahu produktu, když už jste ji uvedli v kategorii a lze ji vidět na fotce, je více než dostačující. Nic však není dále od pravdy. Berte na vědomí, že vyhledávače nejsou lidi a potřebují vodítka. Název produktu je jedním z hlavních vodítek při rozhodování, zda vám bude ten či onen produkt zobrazen. To se samozřejmě netýká jen inzerce, ale také obecně všech výsledků vyhledávání, včetně neplaceného vyhledávání v rámci optimalizace pro vyhledávače.

Uveďme si hned několik špatných příkladů názvu produktu:

  • Batikované žluté (chybí typ produktu)
  • Šťavnatost (chybí typ produktu)
  • Podzimní nálada (chybí typ produktu)
  • ŠTĚSTÍ (chybí typ produktu)
  • Tričko se lvem - Sleva! (zakázané slovo a znak)
  • Hrneček č. 4 (obsahuje inventarizační číslo)

Algoritmy se rozhodují na základě hned několika vodítek. Pokud vám vodítko týkající se povahy produktu v názvu produktu chybí, dáváte prostor konkurenci. Pokud nesplňujete technická a kvalitativní privilegia, pak je produkt z inzerce vyloučen automaticky a jeho inzerování tedy není povoleno.

Jak by měl správně název produktu vypadat?

  • Dámské tričko batikované žluté (obsahuje typ produktu a hlavní znaky)
  • Obraz olej na plátně Šťavnatost (obsahuje typ produktu a kreativní název)
  • Hedvábná šála Podzimní nálada (obsahuje typ produktu, jeho vlastnost a vzor)

Co by měl obsahovat název produktu?

  • Typ zboží
  • Hlavní znak, výhoda, specifikum, materiál
  • Kreativní název

Co by neměl obsahovat název produktu?

  • Pobídky k akci, například sleva nebo výprodej
  • Vykřičníky
  • KAPITÁLKY
  • Inventarizační čísla

Jak vypadá ideální název produktu?

Ideální název produktu obsahuje popis povahy zboží i jeho kreativní název.
Například při nabízení triček nezapomeňte do názvu produktu uvést rovněž tričko a poté jeho kreativní název. Ideální název produktu na Atelier.cz by měl mít maximálně 5 slov.

Jak vám dobrý název pomůže prodávat?

Vaše produkty se budou více zobrazovat ve vyhledávání a název vašich produktů se bude zobrazovat i jinde na internetu. Pokud například prodáváte černé tričko ale název produktu je pouze černé, vaše tričko se bude jen těžko prodávat, neboť ho uvidí jen velmi málo lidí.

Názvy produktů se používají ve výsledcích vyhledávání (Google, Bing, Seznam) i reklamních kampaních (Google Shopping, Facebook Catalog).

Špatný název automaticky velmi snižuje dosah.

Našli jste odpověď?